Més informació [ Detall d'activitat

 
1000310511   Repte Barcelona Dades Obertes
2017-2018   Curs semipresencial. Secundària en general
  
   15/11/2017 - 21/5/2018 (20 hores) de 16:30h a 19:30h
   DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa)
   Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Repte Barcelona Dades Obertes és un projecte educatiu que fomenta l’anàlisi de les bases de dades obertes
de l’Ajuntament de Barcelona per part dels instituts de la ciutat. Aquestes anàlisis es realitzaran tenint en compte les
inquietuds i necessitats de l’entorn de l’alumnat i serviran per a que els estudiants de secundària reflexionin i proposin
accions a realitzar per millorar la ciutat. Es tracta d’una iniciativa que s’inscriu dins el moviment de l’aprenentatge basat en projectes i de l’aprenentatge en context.
  
Objectius   Mostrar les enormes possibilitats educatives de les bases de dades obertes:

• Utilitzar eines d’anàlisi de dades

• Reflexionar sobre el propi entorn i sobre possibles accions que podrien millorar-lo.

• Elaborar infografies i productes audiovisuals

• Ser conscients del paper de l’individu com a prosumidors i consumidors de dades

• Fomentar l’esperit crític envers l’ús de dades

• Apoderar a l’alumnat cap a la presa de decisions basades en l’anàlisi de dades

• Emprar eines informàtiques obertes
  
Continguts   Fase 1
• El professorat rep una formació inicial (Taller inicial).
• L’alumnat analitza el seu entorn mitjançant enquestes i eines estadístiques i detecta les principals
necessitats.
• El professorat i l’alumnat proposen alguns projectes que podrien analitzar mitjançant les bases de dades
obertes (un per grup classe).
• Lliurament de les propostes
• L’organització, el professorat i l’alumnat determinen quins projectes s’acaben realitzant. (Reunió de
definició de projectes)
Fase 2
• El professorat rep una formació en anàlisi de dades, molt focalitzada a les seves necessitats (Taller
estadístic)
• L’alumnat realitza l’anàlisi de les dades.
• L’alumnat reflexiona sobre els resultats de les seves anàlisis i proposen possibles millores.
Fase 3
• El professorat rep una formació sobre la producció d’infografies i audiovisuals.
• L’alumnat produeix les infografies i els audiovisuals.
Fase 4:
• Opció 1: L’alumnat tria quin treball representarà el seu institut a l’acte final.
• Opció 2: El jurat extern tria els 10 millors treballs (un de cada institut, per mantenir l’equitat fins el final).
• Cada institut presenta el seu treball final i les accions que es podrien dur a terme per millorar la ciutat en
un acte amb assistència d’autoritats municipals.
• L’acte inclou el lliurament de premis
  
Avaluació   Assistència a les sessions presencials.
Treball a l'aula.
Participació a l'acte de cloenda si s'escau.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un 80% de les sessions programades.
  
Persones  destinatàries   Adreçats als centres participants en el projecte.
  
E-mail   snavarro.ceb@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   15/11/2017   1630   1930 
 Sessió 2   dimarts   10/01/2017   1630   1930 
 Sessió 3   dimecres   14/02/2018   1630   1930 
 Sessió 4   dilluns   21/05/2018   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent